Ackrediterad utbildningsaktör Level 1 & Level 2 International Coaching Federation

20 års erfarenhet av coaching

#134 Johan Rudengren om Employer Branding

Som grundare och företagare så är det flera ”resor” man behöver styra och leda

1 Kundresan
2 Personalresan
3 Företagsutvecklingsresan
4 Yrkeskompetensresan

Fokus idag är på personalresan och vikten av att rekrytera rätt person.
Att bygga en kultur

Många går till jobbet för att få en lön men hur du trivs om du känner dig inkluderad i arbetsgruppen att bli sedd som människa och individ är det som gör att vi blir kvar på en arbetsplats.

Därför kommer vi i det här avsnittet att tala om vikten av att bygga en kultur som anställda vill tillhöra och vikten av att inte vara det sämsta alternativet på en arbetsmarknad.

Att ha med sig vikten av att rekrytering handlar om hur jag som ledare bemöter och har omtanke om mina anställda varje dag är den bästa”Employer branding” du kan göra.

Om detta delar Johan Rudengren, VD på Rådek med sig av sina erfarenheter i ett samtal med Jenny Bergh.

Bland annat pratar vi om rekrytering utifrån och in och inifrån och ut och dilemmat med att ”Inte alla talar sanning i en rekryteringsintervju” och hur hanterar vi det.

Dela den här sidan